tisdag 5 juli 2011

Semestertider är slöjdtider!

Hejsan!

Mycket har hänt sedan sist vi uppdaterade här på bloggen! Gunnar Jeppsson har slutat och Nisse Stormlod har kommit till Slöjdhuset istället. Tillsammans har de också skrivit en bok som heter "Småslöjd", så den kan ni kolla in här: http://www.svenskslojd.se/start/hemsloejdens-foerlag/vaara-boecker/smaasloejd.aspx

Slöjdhuset har skaffat en hemslöjdsgrupp på Facebook. Så om du vill ha löpande info om vad som händer på Slöjdhuset och runt om i Blekinge, sök på "Hemslöjden i Blekinge" på Facebook och Gilla!

Det är bara lite av vad som har hänt, men Hemkonsulenterna på Slöjdhuset har varit upptagna på sista tiden så de har inte kunnat uppdatera Blekinge Slöjdhus alls. Men nu får vi en ändring!
Jag heter Sissela Sjöberg och jag ska hjälpa till att ta hand om bloggen från och med nu. Jag kan berätta lite om mig själv. Som sagt, jag heter Sissela Sjöberg och är 16 år. Jag kommer från Järnavik och ska börja på gymnasiet här i Ronneby. Mina fritidsintressen är bl.a att lösa rubiks kuber och skjuta bågskytte.

Inläggen kommer dyka upp ungefär en gång i veckan. De kommer handla om kommande kurser, kurser som varit, roliga marknader, olika sätt att slöjda på, andra slöjdbloggare mm. Vi kommer meddela via Facebook när ett nytt inlägg skrivits, så se till gilla Hemslöjden i Blekinge!

Jo, det var nog allt. Ha en riktigt bra sommar och vi hörs snart igen! Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar